Op ons blog kunt u meer lezen over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en kennismanagement gerelateerde onderwerpen.
Naar blog
In zijn boek “De kennisdelende organisatie” onderscheidt Jeroen Bertrams vier kennistypen: vakkennis, marktkennis, klantkennis en bedrijfskennis. De aanpak van Fillin is gericht op ontsluiten en borgen van deze vier kennistypen. Dit doen wij samen met u in zeven stappen:
- Creëren: draagvlak
- Vormen: team, voorzien van tools Fillin
- Inventariseren: kennisboom
- Inventariseren: seniors
- Inventariseren: cases
- Organiseren: het ont-moeten
- Ontsluiten en verzilveren: op úw leest geschoeide en direct inzetbare expertise en capaciteit
U krijgt hiermee grip op kenniscontinuiteit door inzicht in hoe kennisuitstroom uw organisatie raakt. Uitgestroomde kennis en kunde blijft via de community seniors@work nog lange tijd in beeld. U kunt deze flexibel inzetten voor het oplossen van knelpunten. Met Fillin kunt u bovendien beschikken over professionals van andere bedrijven uit uw branche. Via een quick scan maken wij voor uw situatie een opzet voor de financiële paragraaf van de business-case. Op basis daarvan gaat Fillin aan het werk om de expertise beschikbaar en inzetbaar te krijgen.
Wat zeggen zij over Fillin
Bastiaan Gerritsen, Locatiemanager Venlo, VOITH
"Fillin staat ons regelmatig bij. Als we vraag naar specifiek gespecialiseerde mensen hebben, die ook nog eens veel ervaring hebben en enorm enthousiast zijn kom ik steeds weer bij Fillin uit. Fillin is inmiddels preferred supplier wat eigenlijk geen naam heeft omdat er überhaupt geen ander partij te vinden is die zoiets in huis heeft. Omdat het om gepensioneerden gaat zijn de tarieven ook nog eens lager dan die van leveranciers die ons MBO-plussers leveren.
Wij zijn met ons bedrijf in een nieuwe markt gestapt, daarom werken op onze vestiging veel jonge mensen. Een mooi aspect van de seniors die ons via Fillin tijdelijk (korte maar ook langere perioden) komen versterken, is dat onze eigen medewerkers het super vinden om naast zo'n ervaren rot in het vak de kneepjes van zo iemand te leren".